Puheenjohtajan osastokirje 2020

Tervehdys, Rakennusliiton ammattiosasto 093 r.y jäsen.
Maailmalla ja Suomessa vallitseva pandemia-aalto (covid-19) on laittanut myös yhdistystoiminnan hiljaiselolle.  Jouduimme perumaan keväällä perinteisen pääsiäisristeilyn. Aloitimme myös keilaillat uudella Pankkari Bowling radoilla, nämäkin tapahtumat menivät tauolle. Rakennusliiton kesäpäivät Helsingissä peruuntui myös. Ja liiton koulutukset siirtyivät enimässä määrin verkkokoulutuksiin. Toivottavasti arki jollain osin palautuisi lähitulevaisuudessa normaaliksi.

Osaston sääntömääräinen syyskokous pidettiin 9.11.2020. Kokouksessa valittiin osastolle Puheenjohtaja vuodelle 2021. Puheenjohtajana jatkaa Arttu Maukonen. Taloudenhoitajana jatkaa viimeistä vuotta Keijo Liimatainen. Hänen tilalleen tulisi löytää uusi henkilö vuodelle 2022. Päätimme, ettei tänä vuonna järjestetä pikkujouluja. Kuntavaalit koittaa vuonna 2021. Kokouksessa päätettiin että, "Kuntavaaleihin ehdokkaaksi lähtevä osaston jäsen, saa kirjallisena hakemuksella 100€ avustuksen" Hakemus toimitetaan puheenjohtajalle. Toivottavasti osaston jäseniä kiinnostaisi lähteä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen mukaan. Rakennusalan ammattilaisille olisi varmasti käyttöä kuntaelimissä. Kokeilemme keilaus-iltoja ensi vuoden puolella, mikäli korona tämän mahdollistaa. Samoin kevään risteilyn mahdollisuutta tarkastellaan lähemmin. Sekä muita mahdollisia tapahtumia tarkastellaan, sen mukaan miten pandemia kehittyy. Uimahallin käyttö jatkuu normaalisti. Ostat kausikortin Äänekosken uimahalleihin, toimitat kuitin taloudenhoitajalle. Saat puolet kausikortin hinnasta takaisin, korttimaksun 5€ ei korvata. Osaston toiminnasta ja tapahtumista ilmoitamme, Pikkukaupunkilaisessa ja osaston kotisivuilla https://aanekoski093.rakennusliitto.net Toivoisimme osaston toimintaan uusia ajatuksia ja tuulia. Jos sinulla on ideoita virkistymistoimintaan tai muuhun aktiviteettiin, ole rohkeasti yhteydessä puheenjohtajaan.

Osallistukaa reippain mielin Rakennusliiton koulutuksiin. Koulutuksista voi hakea opintoavustusta Keski-Suomen Aluejärjestön opintorahastosta. Haku kaavakkeita löytyy aluetoimistosta Yrjönkatu 30, Jyväskylä. Kaavake palautetaan täytyttynä aluetoimistoon.

Toivotan rauhallista joulun odotusta ja tervettä loppuvuotta.
Arttu Maukonen